Ben şişman mıyım?

Bu sorunun cevabını basit bir hesaplama yöntemi ile bulabiliriz. Beden Kitle İndeksi (BKI), boyunuza göre olmanız gereken kiloyu gösterir. Bu hesaplama, kilonuzu boyunuzun karesine bölünerek yapılır. Çıkan sonucu aşağıdaki liste ile kıyaslayıp durumunuzu öğrenmeniz mümkündür.

18,5-25 arası normal değerlerdir. 25-30 arası hafif şişman, toplu, 30-40 arası şişman (değer yükseldikçe şişmanlık derecesi de yükselir) 40’ın üzeri ağır şişman.

Ne kadar sürede, ne kadar kilo vermeliyim?
En sık karşılaştığımız ve en sık yanılgıya düşülen sorulardan bir tanesidir. Genel olarak herkes bir an önce zayıflamak ister ve bu istek bir ayda 8,10 hatta 15 kilo birden verilmek istemesine kadar gider. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) verilerine göre haftada ortalama 1 kg kayıp ideal ve sağlıklı kilo verme şeklidir.. Yani ayda ortalama 4 kg kayıp en ideal ve sağlıklı kilo verme şeklidir. Hızlı kilo kayıpları kişilerde ciddi sağlık problemlerine yol açabilmektedir.
Zayıflamak için sürekli ….. besinini tüketiyorum. Bu şekilde zayıflayabilir miyim?

İnsanların en çok kandırıldığı olaylardan bir tanesi budur. Tek tip besini çok fazla tüketerek zayıflamaya çalışmak. Bu besin limon, lahana çorbası, sirke vb gibi çeşitli besinler olabilir. Bunları tüketmek tabii ki zararlı değildir fakat genel beslenmenizi hiç değiştirmeden sadece bu tip besinlerle tek tip beslenmeniz sizi zayıflatmaz, sadece yanlış umutlar ve hatta bunların kontrolsüz ve aşırı tüketimi size çeşitli zararlar verir. Özellikle medyada çıkan bu tür haberlere lütfen kendinizi kaptırmayınız ve zayıflayacağım derken sağlığınızdan da olmayınız.

Ben günde sadece 2 öğün yemek yiyorum ve bu kadar az yiyip aç kalmama rağmen bir türlü zayıflayamıyorum. Bunun sebebi nedir?

Bunun birkaç sebebi vardır. Birincisi, günde sadece 2 öğün beslenerek vücudunuzu aç bırakıyorsunuz ve özellikle akşam yemeklerinde istemsiz bir şekilde normalden en az 2 kat fazla yemek yiyorsunuz. İkincisi ise, vücudunuzu uzun bir süre aç bıraktığınızda beyniniz dışarıda yiyecek kalmadığını düşünür ve vücudu açlık moduna sokar. Bu da metabolizma hızınızın azalması ve az da yeseniz yediğinizin daha sonrası için vücutta depo edilmeye çalışılmasına yol açar. Bu sebeplerden dolayı gün içerisinde öğün sayısı çok ve öğünler sık olmalıdır.

Ben 3 aydır kepekli ekmek yiyorum ama hiç zayıflamadım. Neden?

Burada ki yanlış şudur; aynı büyüklükteki kepek yada çavdar ekmeğinin 1 dilimi ile normal beyaz ekmeğin kalorisi arasında hiçbir fark yoktur. Aralarındaki fark bunların besleyici özelliklerindedir. Kepek, çavdar yada yulaflı ürünler B vitamini içerirler ve metabolizmayı hızlandırırlar, kan şekerini dengeli yükseltip düşürürler ve kabızlık gibi problemlerin ortadan kalkmasına yardımcı olurlar. Ayrıca tokluk hissi verirler. Beyaz ekmek ise bunların hiçbirisini gerçekleştirmez.